Házirend
1. Házirend
Minden igyekezetünkkel azon vagyunk, hogy a legjobbat adjuk nektek. A kisház otthonos és jól felszerelt, szerintünk egy vendégháznak ilyennek kell lennie. Ezért arra kérünk, hogy vigyázzatok rá, hogyha legközelebb is jöttök, ugyanilyen szép állapotban legyen nektek és másoknak is.
Szállás
Az érkezés napján 14:00 órától tudjátok elfoglalni a szállást, a kijelentkezés napján pedig 10:00 óráig kell elhagynotok a kisházat. Természetesen van lehetőség kicsit hosszabbítani ( vagy rövidíteni ) erről minden esetben kérjük, hogy előre egyeztessünk!
Az előzetesen egyeztetett érkezési időben a kisház kulcsait a házigazdától vehetitek át és távozáskor is ott leszünk, személyesen vesszük vissza a kulcsokat és a házat.
Jogszabályi előírás miatt érkezéskor minden érkező vendégnek át kell adnia a személyes dokumentumait ( személyi igazolvány vagy útlevél ) a szállásadónak adatfelvétel miatt. Kérjük szíves együttműködéseteket!
A kisházban csak az előre egyeztetett létszámú vendég tartózkodhat, ha látogatót szeretnétek fogadni napközben, ezt kérjük, jelezzétek nekünk. Mi, mint szállásadók, jogosultak vagyunk bejelentés nélkül ellenőrizni, hogy a kisházban valóban csak a bejelentett vendégek tartózkodnak.
Legyetek tekintettel másokra és egymásra és 23:00-8:00 között tartsátok be az éjszakai csendet. Ebben az időpontban tilos bulikat, rendezvényeket tartani!
Parkolás
A kapun belül az udvaron lehetőség van egy autó kényelmes parkolására. Ha több
autóval érkeztek, kérjük az utcán a ház előtt parkoljatok.
Szobák és berendezési tárgyak használata
Kérjük, hogy a berendezési tárgyakat rendeltetésszerűen használjátok!
A benti berendezési és használati tárgyakat (ágy, ágynemű, matrac, TV, stb.) ne vigyétek ki a kertbe.
A kültéri bútorokhoz tartozó párnákat és egyéb eszközöket esős időben és éjszakára ne hagyjátok a kertben, kérjük azokat a sátor alatti kisládába rakjátok be.
Étkezés
A vendégház jól felszerelt konyhával rendelkezik. Az ételeket itt tudjátok
elkészíteni és a fedett teraszon, az
étkezőben tudjátok azt elfogyasztani.
Kérjük, hogy a kanapén és a szobákban ne étkezzetek!
A Dolce Gusto kavéfőzőgépet csak a kompatibilis kapszulával használjátok! Kapszula nem áll rendelkezésre a kisházban!
A mikrohullámú sütőbe ne tegyetek be fémet tartalmazó tárgyat!
Rend és tisztaság
Az kisházat tisztán kapjátok meg, így kérjük, ügyeljetek a rendre, tisztaságra!
Takarítást mi végezzük, hetente egy alkalommal, amikor tiszta törölközőt és ágyneműt is kaptok.
A konyhában a mosogatáshoz szükséges eszközök és más alapvető tisztítószerek a rendelkezésetekre állnak.
A kisházba gyúlékony vagy robbanásveszélyes anyagot, közlekedési eszközöket ( motor, kerékpár, roller ) tilos bevinni!
Wifi
Az kisházban lehetőségetek van korlátlan FreeWifi használatára.
Belépéshez használjátok a "Telekom-FsraV0" hálózatot.
WIFI JELSZÓ: 7c48u6kvu2s8
Fűtés, hűtés és meleg víz
A kisház fűthető,hűthető illetve 100 l/nap meleg víz áll rendelkezésre.
Ha használjátok a légkondicionáló berendezést ( klíma ) vagy hideg időben a fűtést, kérjük, azt csak zárt ablakok mellett tegyétek!
A környezetre való tekintettel kérjük, felelősségteljesen fogyasszatok, kerüljétek a felesleges energia fogyasztást!
Mosógép használata
A házban rendelkezésetekre áll egy kisméretű mosógép, kérjük rendeltetésszerűen használjátok!
Tűzrakás, bográcsozás
Tüzet rakni csak az udvaron kijelölt tűzrakó helyen lehet, a tűzvédelmi
szabályok betartásával! A tűz mellett mindig legyen oltóanyag ( víz ) és egyéb gyúlékony
anyagokat ne tegyetek a tűz közelébe!
Mielőtt otthagyjátok a tűzrakó helyet, kérjük, győződjetek meg róla, hogy a tüzet valóban eloltottátok, a szemetet összeszedtétek és a használt eszközöket letisztítottátok!
Dohányzás, gyertya
A házban TILOS dohányozni, gyertyát vagy füstölőt használni! Ha dohányzol, kérlek
azt a tűzrakóhely környékén tedd, vagy az udvaron kihelyezett hamutálak
mellett.
A kapu és a ház zárása
Eltávozáskor és éjszakára kérjük zárjátok be a ház ablakait, és kulccsal a ház ajtaját, valamint a kaput is.
Kert
A kertet mi gondozzuk. Kérjük, vigyázzatok a növények és a kerti bútorok
épségére! Ha van kedvetek, akkor a ládákban lévő virágokat meglocsolhatjátok!
Szemét elhelyezése
A háztartási szemetet a konyhában, a fedett teraszon és a fürdőszobában
található szemetesben tudjátok gyűjteni. Ha ezek megteltek, kérlek a kinti
kukába helyezzétek a zsákokat. Pót szemeteszsákot találtok a kisházban.
A szemetet szombati napokon viszik el!
Felelősség
A kisházban az emeletre egy meredek lépcsőn tudtok felmenni, a lépcsőt mindenki saját ferlelősségére használja!
A kisház nem rendeltetésszerű használatából illetve a Házirend megszegéséből származó esetleges károkért anyagi felelősséggel tartoztok!
A károkózónak az ebből fakadó költségeket a helyszínen meg kell fizetnie a szállásadónak!
Ha esetleg a ház kulcsait elveszítitek, kérjük azonnal jelezzétek nekünk! Ebben az esetben a kulcsok árát és a zárak cseréjét is felszámítjuk!
Bármilyen meghibásodás történik a házban, kérjük haladéktalanul jelezzétek a megadott elérhetőségeken, melyek 24 órában elérhetők, utólagos reklamációt nem tudunk elfogadni!
+36 20 955 2666 Herczeg Kata
katahazabogacs@gmail.com
2. Általános Szerződési Feltételek
Általános szerződési feltételek
Szolgáltató adatai:
KATA HÁZA (szálláshely címe: 3412 Bogács, Tölgy utca 7.
szálláshely-szolgáltató neve: HERCZEG KATALIN, szálláshely-szolgáltató
székhelye és címe: 3412 Bogács, Tölgy utca 7. NTAK regisztrációs szám: MA
23064794, adószám: 43109865-1-33 )
Bankszámla adatok: ERSTE BANK Nyrt.
Név: Jakab-Herczeg Katalin
Bankszámlaszám: 11600006-00000006-10531156
Weboldal: www.katahaza.hu
E-mail: katahazabogacs@gmail.com
Telefonszám: +36 20 955 2666
1. Általános rendelkezések
1.1. Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban
ÁSZF) szabályozza a szolgáltató által 3412 Bogács, Tölgy utca 7. szám alatt
üzemeltetett KATA HÁZA magánszálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó, a
szolgáltató által nyújtott/közvetített szolgáltatások igénybevételének
feltételeit.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki
külön, speciális megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel,
esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
2. Szerződő felek
2.1. Vendégnek az a természetes vagy jogi személy
minősül, aki, illetve amely igénybe veszi a Szolgáltató által a Vendégházban
elszállásolással kapcsolatban nyújtott szolgáltatásokat. A Szolgáltató és a
Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké
válnak (továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötése során a Vendég
megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) jár el, úgy szintén
a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a Szolgáltató nem köteles
vizsgálni, hogy a Közvetítő jogszerűen képviseli-e a Vendéget. Ha a
Közvetítőnek a képviseletre nincs felhatalmazása, maga felel a szerződésből
eredő, a Vendéget terhelő kötelezettségek teljesítéséért.
3. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Szerződés kizárólag a Vendég telefonon vagy
írásban leadott ajánlatkérése alapján a Szolgáltató általi írásban megküldött
visszaigazolásával jön létre. Ha a Szolgáltató visszaigazolása az
ajánlatkérésben megjelölt feltételektől eltér, vagy az ajánlatkérés nem terjed
ki minden a szerződés létrejöttéhez szükséges kérdésre, úgy a szerződés a felek
között akkor jön létre, ha valamennyi lényeges, vagy bármelyik fél által
lényegesnek tekintett kérdésben a felek írásban megegyeznek. A szerződés
hatályossá azonban csak akkor válik, hogy a Vendég előleget fizetett a
Szolgáltatónak. Ha a szerződés a Vendég fenti kötelezettségei teljesítése
hiányában nem válik hatályossá, a Vendég a teljes megrendelt szolgáltatás
díjának 30 %-át kitevő kötbért köteles fizetni a Szolgáltatónak.
3.2. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató
általi szóbeli visszaigazolása nem hoz létre szerződést.
3.3. A szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra
szól.
3.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen felhagy a
szolgáltatás igénybe vételével az nem mentesíti a Vendéget a Szerződés szerinti
ellenszolgáltatás alól. Ugyanakkor a Szolgáltató jogosult az igénybe nem vett
szolgáltatást harmadik fél számra nyújtani.
3.5. A szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a szabad kapacitások függvényében, a Szolgáltató előzetes
hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített
szolgáltatás díjának megtérítését.
3.6. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendég a
személyazonosságát a törvényes előírásoknak megfelelően, a szolgáltatás igénybe
vétele előtt igazolja. A Vendégházban bejelentés nélkül senki sem lakhat.
3.7. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez írásbeli megállapodás
szükséges.
4. A szolgáltatás igénybevételének kezdete és vége (check-in és check-out)
4.1. A Vendégnek joga van a szolgáltatást a Szerződésben
megjelölt kezdő nap 14.00 órától igénybe venni (Check-in).
4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem kezdi meg a
szolgáltatás igénybe vételét a kezdő nap 20.00 órájáig, úgy joga van arra, hogy
a szerződéstől elálljon, kivéve, ha a szerződés későbbi érkezési időpontot
határoz meg.
4.3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, úgy a Szolgáltató csak a kezdő
napot követő nap 10.00 órája után állhat el a szerződéstől.
4.4. A Szolgáltató fentiek szerinti elállása esetén a Szolgáltatót kötbér
illeti meg. A kötbér mértéke a szolgáltatás teljes ellenértékének 50%-a.
4.5. A Vendég a szolgáltatást a záró nap 10.00 órájáig veheti igénybe, addig a
Vendégházat el kell hagynia (Check-out).
4.6. A Vendégház foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosíthatja a
fenti időpontok előtti, illetve utáni szolgáltatásokat.
5. A szolgáltatás igénybevételének meghosszabbítása
5.1. A szolgáltatás igénybe vételének meghosszabbításához
a szabad kapacitások függvényében, a Szolgáltató előzetes hozzájárulása
szükséges.
5.2. Amennyiben a Vendég a szolgáltatás igénybevételét a záró napon 11.30
óráig nem fejezi be, a vendégházat nem hagyja el, és a tartózkodás
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a
Szolgáltató jogosult a szolgáltatásai ellenértékét minden további napra is kiszámlázni.
6. Árak
6.1. A szolgáltatás mindenkori ellenértéke (listaár) a
Vendégház weboldalán elérhető.
6.2. A Szolgáltató a meghirdetett listaárait előzetes bejelentés nélkül
(például: csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. A már létrejött
szerződésre a változás azonban nem hat ki, kivéve, ha a szolgáltatás
listaárának változása jogszabályváltozás miatt következik be.
6.3. A listaárak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának
(ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A
közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák
azonban az idegenforgalmi adót, ami a Vendéget az ellenértéken felül terheli. A
Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet
terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Vendégre.
6.4. A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, extra szolgáltatásainak
árait, kedvezményeit, és egyéb ajánlatait az általa működtetett weboldalon
közzéteszi és rendszeresen frissíti.
7. Ajánlatok, kedvezmények
7.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a vendégház
weboldalán esetleg Facebook oldalán kerülnek meghirdetésre. A meghirdetett
kedvezmények mindig egyéni szerződéskötésre vonatkoznak.
7.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
7.3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása,
csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített
feltételeket állapít meg.
8. Lemondási feltételek
8.1. A vendég foglalását díjmentesen lemondhatja,
amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szolgáltató felé az érkezés
előtti 30. napig. Érkezés előtti 29-14. napig a foglalás értékének 50%-át
Szolgáltató visszafizeti, érkezés előtti 14. naptól az érkezésig történt lemondás
esetén nincsen mód a befizetett szállásdíj visszafizetésére.
8.2. A Vendégnek, a szabad helyek függvényében, az érkezés napját megelőző 14.
napig lehetősége van 1 alkalommal díjmentesen módosítani foglalását. Ezzel
együtt az esetlegesen felmerülő, eltérő foglalási időszakokból eredő
díjkülönbözetet köteles megfizetni szolgáltató számára. Az érkezés napját
megelőző 14. naptól módosításra nincs lehetőség, a módosítás csak új foglalás
készítésével eszközölhető, az eredeti foglalás befizetett értékét Szolgáltatónak
nem áll módjában visszafizetni (lásd a szerződés 8.1. pontja).
9. Fizetés módja, garancia
9.1. A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes
összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára
küldött írásos visszaigazoláson.
9.2. A foglalás véglegesítéséhez Vendég a teljes végösszeg 50%-át, a díjbekérő
e-mail megküldését követő 48 órán belül köteles banki átutalással megküldeni a
Szolgáltató részére. Foglalást csak 48 óráig áll módunkban tartani, ezen
időszak alatt foglalása a foglalási naptárban függő státuszba kerül. 48 óra
múltán, amennyiben a foglalás ellenértéke nem érkezik be szolgáltató
bankszámlájára, a foglalás automatikusan törlődik.
9.3. A vendég a foglalási díjon felüli, tartózkodás időtartamára számított
teljes végösszeget érkezés előtt banki átutalással vagy a helyszínen
készpénzben rendezheti. A banki átutaláshoz szükséges adatokat Szolgáltató a
visszaigazoló e-mailben küldi meg Vendég számára a foglalás után.
9.4. Az idegenforgalmi adó banki átutalással vagy a helyszínen, készpénzben is
fizethető. Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben feltünteti az IFA díját is.
10. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
10.1. A Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali
hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott
ingatlant, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az
azok biztosítására szolgáló helyiségeket.
b) Vendég a szálláshely házirendjét megzavarja, és a zavaró magatartást
felszólítás ellenére sem hagyja abba.
c) Vendég nem tartja be a szálláshely biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott
helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba.
d) Vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer
befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást
tanúsít. Önmagát ellátni nem képes vendég szintén nem veheti igénybe a
szálláshely szolgáltatásait.
e) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés "vis maior" miatt nem megy
teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
10.2. A Szolgáltató fentiek szerinti felmondása esetén is azonban a
szolgáltatási a teljes megrendelt szolgáltatás díjára tarthat igényt.
11. Szolgáltatások biztosítása
11.1. Amennyiben a szolgáltató saját hibájából –
különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák – nem tudja biztosítani
a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a vendéget írásban értesíteni, valamint
részére haladéktalanul visszatéríteni a teljes befizetett összeget. Kártérítési
kötelezettsége szolgáltatónak ebben az esetben nincs.
11.2. Amennyiben a Szolgáltató a 12.1. pont szerinti kötelezettségének eleget
tenni nem tud, úgy a Szolgáltató csak a szolgáltatással fedezett díjra tarthat
igényt.
12. A Vendég jogai
12.1. A szerződés értelmében a vendég jogosult a
szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos
szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
12.2 Vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével
kapcsolatban panasszal élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a
hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett
panaszt a panasz beérkezését követő 24 órán belül kivizsgálja és arra a
vendégnek érdemi választ ad.
12.3. Vendégnek érkezéskor jogában áll (és egyben kötelessége is) meggyőződni
az adott körülményekről, hogy a szolgáltató által vállalt feltételei
teljesülnek-e. Amennyiben valamilyen feltétel nem teljesül, úgy kérheti annak
haladéktalan kijavítását, és ha ezt szolgáltató nem tudja, vagy nem akarja megtenni,
akkor jogában áll a garancia érvényesítése, azaz a szállás elfoglalására és a
teljes részvételi díj visszakérése.
13. A Vendég kötelezettsége és felelőssége
13.1. Vendég köteles a szerződésben megrendelt
szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és
időpontig a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
13.2 Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és
minden szükséges adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz
szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek
egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
13.3. Vendégnek kötelessége érkezéskor meggyőződni arról, hogy a körülmények,
szolgáltatások megfelelnek-e a vállaltaknak. Vendég köteles erről nyilatkozni
még ezt megelőzően, hogy szolgáltató az átadás után elhagyja a szálláshely
területét. A szálláshely átvétele után, utólagos reklamációt ezzel kapcsolatban
szolgáltató nem tud elfogadni.
13.4. Amennyiben bármilyen eszköz a tartózkodás alatt meghibásodik, úgy
-amennyiben Vendég igényli annak javítását – Vendég köteles azt haladéktalanul
jelezni Szolgáltató felé és kérni annak javítását, utólagos reklamációt ezzel
kapcsolatban Szolgáltató nem tud elfogadni.
13.5 Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Szolgáltató, vagy
harmadik személy elszenved a Vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek
bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak. A házban található
berendezések, eszközök állapota, működése és az egyéb értéktárgyak érkezéskor
és távozáskor átnézésre kerülnek.
13.6. A Vendég köteles a Vendégház házirendjét betartani.
13.7. A Vendégek által a Vendégházba behozott olyan elektromos készülékek
üzembe helyezéséhez, amelyek nem tartoznak a megszokott utazási eszközök közé,
a Szolgáltató hozzájárulása szükséges.
13.8. A Vendégházban TILTÁS ellenére történő dohányzás esetén a Szolgáltató
jogosult 25.000 HUF extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
13.9. A Vendég a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért
teljes kártérítési felelősséggel tartozik. A Vendég egyetemlegesen felel azzal
a károkozóval a kár megtérítéséért, aki a Vendég jogán, vagy érdekében
tartózkodik a Vendégházban.
.14. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a vendég a megrendelt szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének felszólításra sem tesz eleget, de a szálláshelyen megjelenik, Szolgáltatónak joga van a szolgáltatást megtagadni és a befizetett szállásdíjat az 8. pontban rögzített Lemondási feltételek szerint megtartani.
15. A Szolgáltató kötelezettségei
15.1.A Szolgáltató kötelezettsége a szerződés alapján
megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás
standardok szerinti teljesítése.
15.2. A szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a problémát
kezelni.
16. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
16.1. A Vendég felelős ingóságai, értéktárgyai
felügyeletért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Vendég dolgainak
elvesztéséért, megsérüléséért vagy megsemmisüléséért.
16.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek
a Szolgáltató és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt
következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
16.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a Vendégház területén, ahová
Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért,
sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
16.4. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor
felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból
következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik.
Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő
károkért.
16.5. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és
minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a
káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv
felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
17. Titoktartás
17.1. A szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.
18. Vis major
18.1. Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, járvány stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A Szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák
19. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
19.1. A teljesítés helye az a hely, ahol a Vendégház
található.
19.2. Valamennyi a szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató
vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság jogosult eljárni.
19.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyban Magyarország joghatósága
és a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
20. Kiegészítő rendelkezések
20.1. A Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldal
látogatásakor sem a felhasználó IP címét, sem más személyes adatot nem rögzít.
A weblap látogatása során szabadon és név nélkül biztosított a keresés. A
Szolgáltató a név nélküli internetes látogatást kizárólag statisztikai célokra
használja fel, internetes megjelenése optimalizálására, a rendszer
biztonságának növelésére, a rögzített adatok nem tartalmaznak semminemű
személyes adatot.
20.2. A Szolgáltató a Felhasználókra vonatkozó valamennyi adatot és tényt
bizalmasan kezel, azokat kizárólag saját kutatás, statisztika készítéséhez
használja fel.
20.3. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az internetes
keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került, korábbi oldalaiért.
Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének kell gondoskodni.
21. Adatvédelmi nyilatkozat
21.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten
fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott
személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve
kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és
szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat,
amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
21.2. A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az
Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, célra
használja fel.
21.3. A szolgáltatás megrendelésével a Vendég elismeri, hogy elolvasta és
megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban
foglaltakkal.
22. Vegyes rendelkezések
22.1. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalú
nyilatkozattal módosítani. A módosítás azonban a már létrejött szerződésekre
nem hat ki.
22.2. A Vendég elismeri, hogy az ÁSZF minden rendelkezését megismerte, azokat elfogadta, az általa feltett kérdésekre a Szolgáltató válaszolt.
3. Adatvédelmi tájékoztató
Adatvédelemi tájékoztató
(GDPR)
Vendégházunk elkötelezett vendégei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs, önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Vendégházunk a személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen nyilatkozatnak megfelelően kezeli. Az Adatvédelmi tájékoztató a weboldalon, valamint a Vendégházban papír alapon is elérhető.
Adatkezelési alapelvek összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletben (2016. április 27.), GDPR-ban foglaltakkal (természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról).
Jelen tájékoztató célja, hogy az érintettek megfelelő tájékoztatást kapjanak a személyes adataik kezeléséhez kapcsolódó egyes jogaikról és kötelezettségeikről. A tájékoztató alapján az érintettek számára megismerhetővé válnak a személyes adataik kezelésének körülményei.
Személyes adatot a Szálláshely kizárólag előre meghatározott célból az ahhoz szükséges ideig, a jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése érdekében kezel. A Szálláshely csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen és a cél elérésére alkalmas.
Alapfogalmak
Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve
– azonosítható természetes személy;
Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele,valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
Különleges adat: az egészségi állapotra vonatkozó személyes adat;
Hozzájárulás: az érintett akaratának önkéntes és határozott kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes
adatok – teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő – kezeléséhez;
Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri;
Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;
Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása,megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése.
Adat továbbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele;
Nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
Adat törlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges;
Adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából;
Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;
Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik;
Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – adatok feldolgozását végzi;
Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;
Adatvédelmi incidens: személyes adat jogellenes kezelése vagy feldolgozása, így különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés.
Adatkezelés
Adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Adatkezelési tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmát, illetve kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásaival kapcsolatos adatkezelése megfelel a Szabályzat, a Tájékoztató és a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek, így különösen az alábbiaknak.
– Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, (a továbbiakban: GDPR)
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:
– 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
– 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
– 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
– 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól.
– 1990. évi törvény – a helyi adókról
– A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény;
– A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet;
– A személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet.
Tájékoztató hatálya az Adatkezelő szolgáltatásaival kapcsolatos, így a szálláshellyel kapcsolatos adatkezelésre terjed ki, mely magában foglalja az Adatkezelő honlapján (www.katahazabogacs.hu) történő adatkezelésről.
Tájékoztató elérhető, alábbi webhelyről: www.katahazabogacs.hu
Viza
https://vizainfo.hu/vendegek
TÁJÉKOZTATÁS
SZEMÉLYES ADATOK KÖTELEZŐ RÖGZÍTÉSÉRŐL
2021. szeptember 1-jét követően, a hatályos jogszabályok értelmében, a Magyarországon szálláshely-szolgáltatást igénybe vevők jogszabályban meghatározott személyes adatait a szálláshely-szolgáltató okmányolvasón keresztül szálláshelykezelő szoftverében rögzíti, és egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítja.
A szálláshely-szolgáltató – az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme érdekében, továbbá harmadik országbeli állampolgárok és a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek tartózkodására vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – bejelentkezéskor az igénybe vevő alábbi adatait rögzíti szálláshelykezelő szoftverében:
családi és utónevét;
születési családi és utónevét,
születési helyét;
születési idejét;
nemét;
állampolgárságát;
anyja születési családi és utónevét,
személyazonosító vagy úti okmány azonosító adatait;
harmadik országbeli állampolgár esetében* a vízum vagy tartózkodási engedély számát, a beutazás időpontját és helyét.
*harmadik országbeli állampolgár: a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény szerinti személyek.
A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az azonosításra alkalmas okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából bemutatja. Nem kell rögzíteni azt az adatot, amelyet az okmány nem tartalmaz. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. Jogszabályi elrendelés alapján a szálláshely-szolgáltató jogosult elkérni a vendég személyazonosító okmányát, a vendég pedig köteles azt bemutatni.
A szálláshely-szolgáltató az igénybe vevők adatait a tudomására jutást követő év utolsó napjáig kezeli a jogszabályban rögzített célból. Az aszimmetrikus titkosítással a törvény által meghatározott tárhelyen, vagyis a VIZA rendszerben tárolt adatokban a rendőrség a bűnüldözés, a bűnmegelőzés, valamint a közrend, a közbiztonság, az államhatár rendjének, az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme és a körözési eljárás lefolytatása érdekében keresést végezhet.
VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény;
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet;
A személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm. rendelet.
Adatkezelő: Herczeg Katalin
Székhelye: 3412 Bogács, Tölgy utca 7.
Telefonszám: +36 20 955 2666
E-mail cím: katahazabogacs@gmail.com
Web: : www.katahazabogacs.hu
Magánszálláshely-szolgáltatás igénybevétele
A szolgáltatások nyújtása körében az érintettel kapcsolatos minden adat kezelése önkéntes hozzájáruláson alapul, célja pedig a szolgáltatás nyújtásának biztosítása, illetve a kapcsolattartás. A jelen pontban foglalt személyes adatokat a Magánszálláshely a mindenkori adójogi és számviteli előírásoknak megfelelő ideig őrzi.
Foglalás
Az elektronikus levélben vagy telefonos foglalás esetén a Magánszálláshely az alábbi adatok rendelkezésre bocsátását kéri/kérheti a Vendégtől:
Családi és utónév; születési családi és utónév; születési hely és idő; neme; állampolgársága; anyja születési családi és utóneve; a személyazonosításra alkalmas okmány vagy útiokmány azonosító adatai. Személyek száma, gyermekek száma és életkora, útlevél (vízum) vagy szem. ig. szám, lakcím, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím.
A kötelezően megadandó adatok Vendég általi megadása a Magánszálláshely-szolgáltatás igénybevételének feltétele.
Adatok 3. féltől – szállásfoglalás, ajánlatkérés
A Szálláshely együtt dolgozik bizonyos Weblapokkal (pl. https://szallas.hu) Ajánlatkérés esetén a Szolgáltató a Felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján az ajánlatkéréssel egyidejűleg megkapja az Ajánlatkérő személyes adatait (név, e-mail cím, telefonszám, cím gyermekek száma és életkora, kisállattartásra vonatkozó adatok) és megjegyzését, valamint a választott fizetőeszközt. Szállásfoglalás esetén a Szolgáltató a Felhasználó önkéntes hozzájárulása alapján továbbítja a foglaló Felhasználó személyes adatait (név, e-mail cím, telefonszám, kisállattartásra vonatkozó adatok) és megjegyzését, valamint egyéb foglalási adatait (kedvezmény, feláras szolgáltatás igénylése, választott fizetőeszköz, stb.) a Szálláshely felé a foglalás teljesítése céljából.
Adatkezelés időtartama
A Szolgáltató a Felhasználó által kezdeményezett ajánlatkéréssel kapcsolatos személyes adatokat az ajánlat elfogadása esetén foglalási adatként kezeli a továbbiakban, az ajánlat visszautasítása esetén pedig a Szálláshellyel való elszámolás érdekében az ajánlattal érintett időszakra vonatkozó pénzügyi elszámolásig kezeli. A Szolgáltató a Felhasználó által kezdeményezett szállásfoglalással elfogadott ajánlattal kapcsolatos személyes adatokat a számviteli és Partnerek felé fennálló kötelezettségek teljesítése érdekében a 2000. évi C. törvény 169.§-a alapján 8 évig, illetve az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben meghatározott elévülési ideig kezeli.
Kapcsolat
Lehetőség van arra, hogy e-mail útján bárki felvegye a kapcsolatot a Vendégházzal. Az üzeneteket a Magánszálláshely az adott kérés/kérdés megoldásáig/megválaszolásáig kezeli.
Adatbiztonság
A Magánszálláshely a személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat illetékteleneknek nem szolgáltatja ki. A személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés ellen. A személyes adatok technikai védelmének biztosítása érdekében – lehetősége szerint – minden biztonsági intézkedést megtesz.
Jogok és jogorvoslati lehetőségek
Tájékoztatás
A Magánszálláshely e-mail címére vagy az Adatkezelő címére ( Herczeg Katalin 3412 Bogács, Tölgy utca 7.) eljuttatott kérelmére, a kérelem benyújtásától számított legfeljebb 30 napon belül a Magánszálláshely tájékoztatást ad az érintett általa kezelt adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről. A tájékoztatás esetleges megtagadása esetén a Magánszálláshely írásban közli az érintettel, hogy a felvilágosítás megtagadására mely törvény mely rendelkezése alapján került sor, és tájékoztatja az érintettet a jogorvoslati lehetőségekről.
Helyesbítés
Az Érintett bármikor kérheti Adatkezelőtől, hogy a személyes adatait helyesbítse, ha azok a valóságnak nem felelnek meg. Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az Adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot az Adatkezelő helyesbíti. Az Érintett írásban postai úton vagy e-mail üzenetben küldheti meg a helyesbítés iránti kérelmét az Adatkezelőhöz. A kérelemre történő helyesbítésre, az elintézési határidőre, valamint a jogorvoslati lehetőségre a tájékoztatás bekezdésben foglaltak irányadóak.
Törlés és zárolás, tiltakozás
A személyes adatok törlésére és zárolására, az adatkezelés elleni tiltakozás esetére az adatvédelmi törvényben foglaltak irányadóak.
Jogérvényesítés
Az érintett a jogainak megsértése esetén a szálláshely-szolgáltatás ellen bírósághoz fordulhat. A bírósági eljárásra az adatvédelmi törvény, valamint az egyéb vonatkozó jogszabályi előírások irányadók.
Egyéb rendelkezések
Magánszálláshely fenntartja a jogot a jelen Tájékoztató módosítására. A Magánszálláshely a honlapok látogatói, illetve a Vendégek által átadott adatok helyességéért felelősséget nem vállal.
Jogorvoslati lehetőségek
Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a Nemzeti Adatvédelmi- és Információszabadság Hatósághoz fordulhat (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5., honlap: www.naih.hu).